Esteu aquí: Inici Articles publicats en prensa 64 de la Declaració Universal dels Drets Humans

64 de la Declaració Universal dels Drets Humans

10 de desembre: 64 Declaració Universal dels Drets Humans

Com de forma clara i precisa deia el preàmbul de la Declaració Universal dels Drets Humans, el 10 de desembre de 1948, el reconeixement de la dignitat inherent i dels drets iguals i inalienables de tots els membres de la humanitat son el fonament de la llibertat, la justícia i la pau en el món.

Fa seixanta quatre anys que les Nacions Unides van proclamar la seva fe en els drets humans, com a objectiu i eina indispensable en la lluita i salvaguarda de la dignitat i el valor de la persona humana, tot proclamant la igualtat d’homes i dones i assumint com a compromís col•lectiu la promoció del progrés social i la millora del nivell de vida dintre d’una llibertat més àmplia.

La Declaració Universal de Drets Humans és una fita brillant del progrés de la humanitat, que ha costat incomptables sacrificis, lluites i pèrdues, des de l’esperança d’aconseguir el reconeixement de la dignitat humana com a valor fonamental a les nostres societats. Podem dir que aquesta declaració és la carta magna, la base ètica d’un ideal comú que cal difondre i fer realitat en tots els pobles i nacions. I en temps difícils i problemàtics com els que ens ha tocat viure, la Declaració Universal dels Drets Humans ha de ser el far orientador de comportaments i decisions de persones i governs. Ara, més que mai, cal remarcar que la persona no és un mitjà o un instrument al servei del diner o de les economies.

El Síndic, des de la proximitat i el compromís directe amb la nostra ciutat, viu amb preocupació creixent  el debilitament i pèrdua de drets dels nostres conciutadans, en aspectes tant necessaris com l’habitatge, el treball, la salut, les pensions o els serveis socials. I unim les nostres veus per recordar que els drets fonamentals, continguts en la Declaració, no poden quedar en simples proclames o intencions, sinó que han de ser normes d’inspiració i transformació de les nostres societats i de la nostra realitat política i econòmica, per fer un mon millor, més just i humà.

Per això, des de la Sindicatura, any rere any, ens sumem a la celebració de la proclamació de la Declaració Universal dels Drets Humans reclamant insistentment que els drets humans es respectin i es facin efectius per a totes les persones, en igualtat de condicions, sense distinció de raça, color, sexe, llengua, religió, opinió política o de qualsevol altra mena, origen nacional o social, fortuna, naixement o altra condició.

I volem recordar que l’exercici dels drets ha d’anar acompanyat d’un comportament fraternal i solidari amb totes les persones, doncs com diu l’article 29 de la Declaració Universal dels Drets Humans, tota persona té deures envers la comunitat, ja que només en aquesta li és possible el lliure i ple desenvolupament de la seva personalitat.